Błonnik wspomaga odchudzanie

Odchudzasz się? Masz kłopoty z układem krwionośnym? Chcesz uchronić się przed chorobami nowotworowymi? Możesz sobie pomóc wzbogacając swoją dietę w błonnik, który zapewni Ci skuteczną ochronę.

Błonnik to naturalne włókno pokarmowe, którego źródłem są przede wszystkim produkty wieloziarniste, rośliny strączkowe, warzywa i owoce. Błonnik nie jest trawiony w organizmie człowieka, dlatego skutecznie pozbywa się innych niestrawionych resztek zalegających w układzie pokarmowym. Prawidłowe funkcjonowanie organizmu zapewnia już 40 g błonnika dziennie.

Jeśli chcesz utrzymać zgrabną sylwetkę i nie doprowadzić do wzrostu wagi musisz jeść błonnik. On po spożyciu pęcznieje w żołądku dając uczucie sytości, a zmniejszając uczucie głodu, jednocześnie nie dostarczając w ogóle kalorii. Poza tym zapewnia prawidłową pracę jelit, dzięki czemu pokarmy trawione są szybciej i skuteczniej. Dobre funkcjonowanie układu trawiennego sprawi, że zawsze będziesz czuła się lekko.

Błonnik

Błonnik dba również o naczynia krwionośne. Prowadząc do szybszego trawienia jedzenia, zmniejsza czas wchłaniania się cholesterolu. Poza tym jest idealnym elementem diety dla diabetyków ze względu na to, że zmnniejsza poziom glukozy we krwi.

Zmniejsza też ryzyko zachorowania na nowotwory, dlatego że skutecznie usuwa z organizmu substancje toksyczne i metale ciężkie. Poza tym pozbywa się substancji rakotwórczych.

Błonnik jest dla organizmu niezwykle cenny. Warto więc spożywać produkty w niego bogate. Tym bardziej, że wśród dorosłych często występują niedobory błonnika, znacznie odstające od dziennej normy. Badania wykazują, żę średnia dawka spożycia błonnika wśród dorosłych to zaledwie 15 g.

Zostaw komentarz