Dieta 17-dniowa Mike’a Moreno

Dieta 17-dniowa to nie żadna kolejna dieta cud. To po prostu skuteczna dieta, która nie tylko umożliwia zrzucenie kilku kilogramów, ale także nie kończy się efektem jo-jo. Wystarczy tylko poświęcić jej czas, wykazać się konsekwencją i cierpliwością. Jej autorem jest dr Mike Moreno. Pierwotnie stworzył ją po to, by walczyć z okazjonalnym pojawieniem się fałdek, np. po świątecznym ucztowaniu. Szybko okazało się jednak, że można stosować ją niezależnie od okazji, o każdej porze roku i zawsze jest tak samo dobra.

Dieta 17-dniowa

Z pewnością nie jest to jednak dieta odchudzająca dla tych, którzy chcą mieć natychmiastowe efekty. Wbrew nazwie cała kuracja nie trwa 17 dni, ale 68 dni, ponieważ składa się z czterech 17-dniowych bloków – każdy ma inny cel. Dr Moreno specjalnie jednak nazwał tak dietę, ponieważ 17 ma tu niemałe znaczenie – tyle dni gwarantuje, że sposób żywienia odpowiedni dla każdego bloku, nie zdąży znużyć i jednocześnie przyniesie pożądane efekty. Głównym założeniem diety jest wyeliminowanie z jadłospisu węglowodanów.

BLOK I – Przyspieszanie

Pierwsze 17 dni diety wymaga kategorycznego wykluczenia produktów węglowodanowych. W ten sposób tłuszcze spalane są sprawniej, a co za tym idzie waga spada niemal od razu – należy więc unikać produktów wysoko przetworzonych, najlepiej wybierać żywność naturalną i przez siebie przygotowaną. Moreno zakłada, że stosując się do jego wytycznych, na tym etapie można stracić nawet 6 kilogramów.

BLOK II – Aktywacja

Od 18 do 34 dnia diety Moreno radzi, by oszukiwać swój metabolizm. I choć dieta jest nisko węglowodanowa, sugeruje wprowadzanie cykli węglowodanowych. To zabieg, który ma na celu usprawnienie spalania tkanki tłuszczowej.

BLOK III – Realizacja

Wyrównuje dietę i dąży do jej stabilizacji. Pozwala na stopniowe wprowadzanie wcześniej zabronionych pokarmów.

BLOK IV – Zakończenie

To dalszy etap stabilizacji z uwzględnieniem zdrowej żywności i racjonalnej diety.

 

Dla osiągnięcia lepszych efektów Moreno sugeruje, by dietę wzbogacić o ćwiczenia fizyczne. Jego zdaniem wystarczy już 17 minut faktycznego wysiłku 6 razy w tygodniu, by osiągnąć sukces – schudnąć i utrzymać wagę na długo.

 

One Response to “Dieta 17-dniowa Mike’a Moreno”

Zostaw komentarz